09jan

Duurzaamheid is een essentie

Een duurzame maatschappij is pas haalbaar als we met z’n allen niet meer grondstoffen gebruiken dan de aarde kan aanmaken. Dat betekent onder andere minder energie verbruiken, werknemers op een duurzame manier inzetten, natuurlijke bronnen niet langer verspillen en grondstoffen recycleren.

DUURZAME MOBILITEIT

Hoewel ALD Automotive graag zelf de touwtjes in handen houdt, moet de leasemaatschappij voor sommige zaken een beroep doen op andere partijen: de carrosseriehersteller voor het herstellen van opgelopen schade of de autoconstructeur om een onverwachte storing te herstellen. Maar uiteraard ontslaat dit partnerschap ALD Automotive als grote speler in de leasemarkt niet van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. Net om die reden stelt uw leasemaatschappij meer en meer duurzaamheidseisen bij de aanbesteding van werk aan externe partijen.

DUURZAAM REPAREREN

Hier komt het label Duurzaam Repareren op de proppen. Deze vzw helpt ALD Automotive om de juiste keuzes te maken bij de selectie van partners. Sterker nog, het keurmerk is van de consumenten en opdrachtgevers zelf en daarmee onderscheidt het zich van andere initiatieven. U als consument moet er van uit kunnen gaan dat u samenwerkt met een leasemaatschappij die duurzaam werkt. Voor het milieu, de samenleving, maar ook omdat deze leasemaatschappij u continuïteit biedt. Dat zijn dan ook de belangrijkste redenen waarom ALD Automotive hier dan ook graag aan meewerkt.

Duurzaam Repareren vzw is gevestigd in Zulte en maakt deel uit van de Benelux organisatie met enkele duizenden aangesloten bedrijven. “In België moeten we nog groeien”, verklaart Harry Filon, algemeen directeur van de vennootschap. “Maar we zijn goed op weg. Het begint immers bij de ‘awareness’ van de opdrachtgevers. En, we kunnen stellen dat we in België met ALD Automotive en de belangrijkste leasingbedrijven en verzekeraars meer dan de goede richting uitgaan. Als de opdrachtgevers duurzaamheid eisen dan gaan de andere bedrijven uit de automobiele wereld vanzelf duurzaam werken.” De ambities van de organisatie voor de toekomst zijn dan ook groot in de automotive sector: “Duurzaam Repareren wilt zich in 2017 inzetten om meer automotive bedrijven te overtuigen naast een goede service, ook een duurzame aanpak voorop te stellen. En dit op vlak van onderhoud, reparatie, e.d.”

Bij ALD Automotive is men alvast enthousiast om mee aan de wieg te staan van zulk project. “ALD Automotive zet sterk in op de samenwerking met en de uitbouw van Duurzaam Repareren. Wij geloven in de meerwaarde van deze onafhankelijke organisatie voor onze klanten en onze partners. Bovendien staat CSR mee in het DNA van ons bedrijf: wij sporen onze partners aan om, samen met andere initiatiefnemers, mee in te stappen in dit project, dat de geloofwaardigheid van onze sector blijvend moet ondersteunen”, aldus Operations Director van ALD Automotive, Johan Van Schuylenbergh.

duurzaamrepareren.be